Nařízení o digitálních službách - kontakty a oznámení
Kontaktní místa, oznamování nelegálního obsahu a podávání stížností
Společnost Datové centrum Lužice s.r.o., se sídlem Skokanská 2117/1, Břevnov, 169 00 Praha 6, IČO 21050317, DIČ CZ21050317, zapsaná v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 396191 (dále jen „DCL“), je poskytovatelem regulovaných služeb ve smyslu Nařízení (EU) 2022/2065 o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (nařízení o digitálních službách) (dále jen „DSA“).
Činnosti společnosti DCL jsou regulovány podle čl. 4 DSA:
a) DCL jako poskytovatel služby „prostého přenosu“ ve smyslu čl. 4 DSA: u služeb elektronických komunikací pro podnikatele a veřejnou správu spočívajících v prostém přenosu ve smyslu čl. 4 DSA, tedy služeb přenosu signálů.
Pro splnění povinností podle DSA na těchto stánkách DCL uveřejňuje kontaktní údaje orgánů veřejné správy s působností v oblasti DSA a adresu pro kontaktování DCL ze strany orgánů veřejného sektoru. Regulací v oblasti DSA je v České republice pověřen Český telekomunikační úřad (www.ctu.cz, identifikátor datové schránky: a9qaats). Pro zasílání oznámení a jakoukoli komunikaci vůči DCL ze strany orgánů veřejné správy ve věcech DSA slouží kontaktní adresa datové schránky (identifikátor datové schránky: rmpx7v9).
Formulář pro podání stížnosti:
Pro splnění povinností podle DSA zpřístupňuje DCL na těchto stránkách formulář pro podání stížností ve smyslu čl. 14 DSA. Formulář neslouží jiným účelům (neoznamujte prosím tímto formulářem zákaznické požadavky týkající se zřizování, změn nebo ukončování služeb nebo reklamace služeb).
Prosím věnujte pozornost tomu, že uvedený formulář NESLOUŽÍ pro oznamování informací ve vztahu k objednávkám, změn či ukončování služeb, ani pro oznamování reklamací služeb nebo vyúčtování, ani pro ochranu oznamovatelů či ochranu osobních údajů.
Formulář lze stáhnout ve verzi PDF zde a vyplněný poslat emailem na info@dcluzice.cz, případně doručit poštovní datovou zprávou do datové schránky DCL (identifikátor datové schránky: rmpx7v9) nebo doručit osobně, poštou nebo kurýrem do sídla DCL na adresu: Skokanská 2117/1, Břevnov, 169 00 Praha 6.
Informace pro vyplnění formuláře:
I. U služeb prostého přenosu (čl. 4 DSA) poskytuje DCL služby, které na žádost uživatele umožňují elektronicky v reálném čase přistupovat k síti elektronických komunikací DCL a přenášet v ní informace poskytnuté uživatelem, zejména služby přístupu k internetu, hlasové služby založené na internetových protokolech (VoIP) a další služby přenosu signálu (např. pronájem datových okruhů, M2M komunikace mezi stroji nebo služby přenosu signálů). V rozsahu, v jakém DCL u těchto služeb nezahajuje přenos, nevolí příjemce a neurčuje přenášený obsah ani jej nemění, neodpovídá dle čl. 4 DSA za informace přenášené či zpřístupněné pomocí těchto služeb. Proto např. oznámením na nezákonný obsah internetových stránek provozovatelů odlišných od DCL nemůže být z podstaty věci vyhověno. Přesto však DSA ukládá DCL, jakožto poskytovateli služeb prostého přenosu povinnost přijímat stížnosti na možné porušení DSA, prosíme však o zohlednění skutečností uvedených výše v tomto článku.
Vedle oznámení nelegálního obsahu může být formulář použit i pro podání stížnosti na neplnění povinností DCL vyplývajících z DSA, např. ohledně zveřejněných informací či kontaktů nebo ohledně způsobu řešení oznámení a stížností. Ve stížnosti musí stěžovatel uvést své jméno a příjmení či název a e-mailovou adresu pro kontaktování, indikovat souvislost se službou prostého přenosu (čl. 4 DSA) a srozumitelně vymezit předmět stížnosti včetně informace, v jakém chování DCL spatřuje porušení povinnosti plynoucí DSA, jaké konkrétně a z jakého důvodu. DCL stížnost posoudí a stěžovatele ve lhůtě 30 dnů od jejího podání vyrozumí v případě neúplné stížnosti o potřebě doplnění dalších informací, jinak o výsledku posouzení vč. způsobu nápravy, je-li stížnost důvodná.
Jak postupuje společnost DCL v případě doručení vyplněného formuláře:
- vyhodnotí úplnost a konkrétnost oznámení dle výše uvedených podmínek, které podmiňují prověření oznámení. Není-li oznámení úplné, požádá DCL oznamovatele o jeho doplnění a stanoví mu k tomu vhodnou přiměřenou lhůtu. V případě marného uplynutí takto poskytnuté přiměřené lhůty DCL oznámení odmítne.
- úplné doručené oznámení vyhodnotí a prověří podle dostupných informací, a to v případě potřeby i dotazem vůči svému zákazníkovi, který využívá službu, jíž se oznámení týká. Oznamovatel bere na vědomí, že obsah jeho podání může být za tímto účelem sdílen se zákazníkem dotčené služby DCL.
- vůči zákazníkům přitom postupuje podle příslušných smluvních podmínek.
- učiní ve vztahu k zákazníkovi nezbytná opatření v souladu s příslušnými právními předpisy a smluvními podmínkami, pokud po posouzení všech podstatných skutečností známých DCL bude i bez nutnosti podrobného právního přezkumu dostatečně zjevné, že data jednoznačně vymezená v oznámení představují nezákonný obsah.
- po ukončení prověřování vyrozumí oznamovatele o svém rozhodnutí s ohledem na informace uvedené v oznámení a poskytne oznamovateli informaci o dostupných možnostech nápravy. Vyrozumění obdrží oznamovatel na elektronickou adresu uvedenou v oznámení, a to zpravidla ve lhůtě 30 dnů od podání oznámení či jeho doplnění. Ve skutkově složitých případech, zejména s mezinárodním prvkem, může DCL uvedenou lhůtu prodloužit; v tom případě o prodloužení oznamovatele informuje před uplynutím stávající lhůty.