HbbTV dává televizím nové možnosti příjmů
Propojení TV vysílání s internetem přinese provozovatelům TV vysílání nové možnosti příjmů. V ČR je nyní zhruba 738 tisíc připojených HbbTV zařízení, která přijímají signál přes terestrické vysílání. Do roku 2020 jejich počet vzroste téměř čtyřikrát.
12. 10. 2015 - Propojení TV vysílání s internetem přinese provozovatelům TV vysílání nové možnosti příjmů. V ČR je nyní zhruba 738 tisíc připojených HbbTV zařízení, která přijímají signál přes terestrické vysílání. Do roku 2020 jejich počet vzroste téměř čtyřikrát.
České Radiokomunikace (ČRA) přinášejí na své platformě Media Cloud nové možnosti provozování HbbTV služeb, a to včetně internetové formy reklamy. Ta umožňuje další propojení klasického televizního obsahu s internetem při využití shodných reklamních formátů, které jsou známé z online médií. ČRA mají k dispozici konkrétní výsledky testování, které probíhalo v několika fázích v letošním roce. To se věnovalo výkonnostním parametrům HbbTV reklamy a potvrdilo její násobně vyšší účinnost. Zadavatelům reklamy se prostřednictvím HbbTV otevírají nové možnosti prezentace, televizním stanicím další příležitosti k nové oblasti výnosů z internetové reklamy.
HbbTV je další příležitostí pro provozovatele televizního vysílání, jak si rozšířit zdroj svých příjmů. České Radiokomunikace realizovaly v loňském roce řešení HbbTV pro televizní stanici Óčko a letos spolupracují na přípravě projektu technického řešení HbbTV pro televizi Prima. „HbbTV a OTT služby jsou směr, ve kterém vidíme velkou budoucnost. Rozhodně se touto cestou chceme vydat a nabídnout našim zákazníkům ještě lepší služby,“ uvedl Daniel Grunt, ředitel nových médií FTV Prima.
Televizní stanice mohou prostřednictvím HbbTV vícekrát monetizovat svůj vlastní obsah, udrží diváka déle u obrazovky nabídkou interaktivního obsahu a především mohou nabídnout nové reklamní formáty, které jsou dosud dostupné pouze na internetu. Úspěšnost HbbTV potvrzují zahraniční zkušenosti, především z Německa. „Už delší dobu mluvíme o tom, že OTT a HbbTV služby jsou nástrojem, který může ovlivnit budoucnost televizí i jejich příjmů z reklamy. Podařilo se nám vybudovat platformu, unikátní Media Cloud, na kterém lze tyto služby provozovat v rozsahu, který si zákazníci sami určí, a také prokázat jejich vysokou účinnost. Můžeme tak dát televizím do ruky nové možnosti propojení jejich vysílání s internetem. HbbTV s sebou nese vysoký potenciál,“ řekl na konferenci Innovation Day 2015 Martin Gebauer, generální ředitel Českých Radiokomunikací.
Podle testovacího měření Českých Radiokomunikací je nyní v Česku 738 000 připojených HbbTV zařízení, která přijímají TV signál přes terestrické vysílání. Nejvíce, téměř 180 000, je jich v Praze a Středočeském kraji, nejméně, necelých 20 tisíc, v Karlovarském kraji. Celkový počet rychle roste a České Radiokomunikace odhadují, že na konci roku 2020 bude v Česku 3,6 milionu domácností s alespoň jednou HbbTV, z toho 2,44 milionu bude aktivně připojených k internetu.
I z toho důvodu České Radiokomunikace neustále pokračují ve vývoji nabídky pro HbbTV služby a budou upravovat parametry HbbTV aplikací do optimální podoby.