Zpět na články

Pokračujeme v rozvoji hybridní televize

Praha, 22. listopadu 2016 – spouštíme HbbTV funkcionalitu pro další televizní programy. HbbTV služby nyní nabídnou kanály TV Barrandov nebo Šlágr TV. Zatím je u těchto kanálů zapnutý příznak HbbTV technologie, televize ale plánují spustit služby do komerčního provozu. Služby HbbTV od CRA již využívá např. FTV Prima nebo TV Óčko. CRA nadále intenzivně pracují na rozvoji HbbTV služeb – posledním důležitým milníkem je možnost využití časové synchronizace s televizním vysíláním s přesností v řádu desetin sekundy.

Hybridní vysílání HbbTV propojuje svět klasické lineární televize s internetem a pomalu se stává součástí nabídky řady televizních stanic. HbbTV podporují chytré televize a nové typy televizních přijímačů. V rámci certifikace CRA pro DVB-T2 by měly veškeré televize vybavené pro připojení k internetu, které budou připraveny na novou generaci digitálního vysílání, podporovat HbbTV služby. Kromě dalších služeb pro diváky – například možnost sledování jiných pořadů v rámci internetového vysílání, sledování pořadů z TV archivu, zpravodajství a informací o počasí, přináší HbbTV výhody i pro samotné poskytovatele televizního vysílání a inzerenty.

CRA, jako poskytovatel infrastruktury, nabízejí televizním stanicím vlastní službu  HbbTV managera, který umožňuje kompletní řízení HbbTV prostoru, včetně přidávání HbbTV aplikací, nastavování vzhledu rozcestníku, ale i řízení zobrazování „červeného tlačítka“ na televizní obrazovce. Ve spojení s přesnou časovou synchronizací s televizním vysíláním se jedná o unikátní vlastnost služby CRA HbbTV Manager, která umožňuje zobrazení brandovaného červeného tlačítka např. v rámci reklamy konkrétního zadavatele nebo v definovaný okamžik televizního vysílání.

Podle aktuálních dat z výzkumu Digimonitor – Televize, vysílání, preference obyvatel 2016, využívá televize připojené k internetu přibližně jedna třetina dotazovaných, jedná se zejména o mladší diváky. Připojení k internetu ale umožňuje TV přijímač zhruba poloviny tázaných, 17 % z nich internet prostřednictvím TV nevyužívá. Smart funkce nebo HbbTV funkce využívá 35 % dotazovaných mužů a 25 % žen. Narůstá také význam služeb nelineárního TV obsahu – přes 60 % populace využívá služby televizních archivů.

Logo CRA HbbTV manager ke stažení zde

Tisková zpráva ke stažení

ČTĚTE TAKÉ - o výzkumu Digimonitor – Televize, vysílání, preference obyvatel 2016