Připravujeme nové funkce pro HbbTV
Rozvíjíme hybridní televizní vysílání. V rámci služby HbbTV managera nově nabízíme funkci časové synchronizace a připravujeme také možnost plateb prostřednictvím HbbTV platební brány.
Praha, 6. února 2017 – Rozvíjíme hybridní televizní vysílání a nově nabízíme v rámci služby HbbTV manager funkci časové synchronizace. Ta umožňuje přesné časové propojení HbbTV aplikace s televizním vysíláním. Doplňující informace šířené prostřednictvím internetu se díky tomu dají navázat na konkrétní reklamní spot v lineárním vysílání. Přesné načasování může televize využít i mimo reklamní prostor – pro nabídku vlastních pořadů. Díky HbbTV bude možné propojit televizní obrazovku i s dalšími zařízeními, jako mobil nebo tablet. Připravujeme také možnost platby prostřednictvím HbbTV platební brány. Pozemní televizní vysílání tak zůstává vysoce inovativní platformou pro efektivní distribuci obsahu včetně služeb s vysokou přidanou hodnotou pro zadavatele reklamy a televizní stanice, ale i pro diváky.
Hybridní vysílání HbbTV propojuje svět klasické lineární televize s internetem a pomalu se stává součástí nabídky řady televizních stanic. Aktuálně nabízí funkci „červeného tlačítka“ šest tuzemských televizních stanic. První komerční televize, které využívají HbbTV manager (nástroj pro management a správu HbbTV prostředí) od CRA a nabídly HbbTV aplikace, byly TV Prima a TV Óčko.
Časová synchronizace umožňuje zadavatelům reklamy propojit právě vysílaný televizní spot nebo pořad se svou reklamní HbbTV aplikací zahrnující další informace, videa nebo i možnost objednávky zboží či služeb. V podstatě tak mohou ze své reklamy vytvořit interaktivní formát a poskytnout divákovi více informací včetně zajištění zpětné vazby. Kromě klasické reklamy má časová synchronizace výhody i v oblasti sponzoringu, nebo self promotion televizních stanic, kdy například na konci pořadu mohou diváka odkázat na archiv odvysílaných dílů.
V rámci nového standardu HbbTV 2.0 bude možná i funkce tzv. multiscreen, tedy propojení TV obrazovky s dalšími zařízeními – s počítačem, ale i mobilem a tabletem. Aplikace v televizoru spustí aplikaci na spárovaném mobilním zařízení a bude tak mnohem jednodušší hlasovat, potvrdit objednávku, nebo například autorizovat platbu.
Tím se také otevírá další možnost HbbTV, a to nákup přímo z televize. CRA plánují přímo do HbbTV zahrnout funkci platební brány, jejímž prostřednictvím bude možné provést platbu ať už přímo v prostředí televizní obrazovky, nebo na spárovaném zařízení.
HbbTV je dalším dokladem využití možností moderní terestrické platformy, tedy pozemního vysílání, které nabízí divákům v Česku více než 25 programů zcela zdarma. Kromě nich mohou diváci získat přes HbbTV přístup i k dalšímu obsahu, který televizní stanice zpřístupní prostřednictvím svých aplikací. Může se jednat o archiv televizních pořadů, rozšiřující informace a zajímavosti k pořadům, reklamní a další obsah distribuovaný vedle lineárního vysílání.
V současné době je k HbbTV v Česku připojeno přes 1 milion televizí. V roce 2017 bude penetrace HbbTV nadále růst mj. také proto, že samotné televizní společnosti investují do propagace a rozšiřování HbbTV funkcí. Do roku 2020 se odhaduje nárůst televizorů umožňujících HbbTV na 3,6 milionu domácností, z nichž má být 2,44 milionu aktivně připojených k internetu.